piątek, 15 lutego 2013

Pierwszy raz - oddawanie krwi


Długo rozmyślałem nad oddaniem krwi, potem jakoś zapomniałem, inne sprawy się nałożyły. Ale dziś wreszcie zebrałem się i pojechałem oddać życiodajny płyn. Jestem z siebie dumny. Wiele osób pyta się czy bolało? Powiem Wam że nie według mnie dentysta bardziej boli :). Wracając do oddawania krwi sam proces oddawania trwa do 10min. W tym czasie oddajemy 450ml krwi.




Czy wpływa to na organizm? Jak łączyć bieganie z oddawaniem krwi?

Organizm nie odczuwa ubytku takiej ilości krwi. Każdy biegacz może oddać krew i nie wpływa to na nasze zdrowie i wydolność. Oddawanie krwi jest w 100% bezpieczne. Oczywiście przez około 2,3 dni warto się trochę oszczędzić. Regeneracja krwi zaczyna się od razu po oddaniu i trwa około 12 godzin. Na początku krwinki są delikatne i młode dlatego warto postawić na dzień, dwa luzu. Po oddaniu krwi przysługuje odpłatny dzień wolny od pracy, szkoły ale nie ma przeszkód, aby prosto z punktu wrócić do swoich obowiązków.
W podstawowych wytycznych, które można uzyskać w punkcie krwiodawstwa czytamy: unikaj nadmiernego wysiłku fizycznego po oddaniu krwi, skorzystaj z dnia wolnego, dużo odpoczywaj, unikaj wysiłku fizycznego, nie zmieniaj gwałtownie pozycji z leżącej na siedzącą. Od naszej dyspozycji w danym dniu zależy, czy zastosujemy się do nich, czy też nie.

Jak wygląda w dużym streszczeniu cały proces?

Po lekkim posiłku stawiamy się w punkcie krwiodawstwa (w internecie znajdziesz punkt najbliżej miejsca zamieszkania) wypełniamy kwestionariusz, rejestrujemy się i czekamy na wezwanie na próbne pobieranie małej ilości krwi która jest potrzebna do podstawowych badań, czekamy na wyniki, krótka rozmowa z lekarzem, mierzenie ciśnienia i temperatury. Jeżeli wszystko jest w porządku udajemy się na oddanie krwi. Cały proces jest banalny(trwa do 10min) i na pewno od dzisiaj co jakiś czas będę oddawał krew. Jeżeli boisz się czegoś, to na prawdę nie ma czego, przełam się i pomóż komuś bo krwi nie można wyprodukować.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz