sobota, 8 września 2012

Kuchnia biegacza - batony energetyczne

Ostatnio natknąłem się na domowe produkowanie batonów energetycznych. Bardzo lubię eksperymentować w kuchni więc baton energetyczny był dla mnie kolejnym wyzwaniem. Lubie wiedzieć co jem, zawszę kupuję świeże produkty i mam nad tym kontrolę. Znalazłem 2 pokrewne przepisy na batony nieco je przerobiłem i dziś zaprezentuję wam przepis i wyniki. A zapomniałem oczywiście na ten pochmurny dzień wstęp muzyczny.


Przepis:
- 2 szklanki płatków owsianych błyskawicznych
- 1/2 szklanki mąki pszennej
- łyżeczka cynamonu
- 1 szklanka miodu
- 1/2 łyżeczki soli
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 1 jajko
- dodatki 1/2 szklanki orzechów różnego rodzaju
- ziarenka słonecznika, rodzynki, suszone morele, żurawina, śliwki co kto lubi można dodać

Przygotować blachę najlepiej prostokątną. Wyłożyć dokładnie papierem.
Piekarnik ustawić na 180 stopni.
W mniejszej misce należy wymieszać miód, oliwę z oliwek i jajko.
W drugiej większej wymieszać płatki owsiane, mąkę, dodatki, sól, cynamon.
zawartość mniejszej miski łączymy z zawartością większej
 i dokładnie mieszamy tak żeby powstała jednolita masa.
Papkę przekładam do blachy, musi być dobrze ułożone żeby batony nie miały pustych miejsc.
Piec 20min w temp. 180 stopni.
Po wyjęciu poczekać aż wszystko wystygnie i pokroić na mniejsze części.
Na koniec można opcjonalnie zanurzyć w roztopionej gorzkiej czekoladzie.

Eksperymentujcie w kuchni i twórzcie nowe pomysły.

2 komentarze:

  1. Witam,... Pomysl z batonami rewelacyjny :) Wiesz może jaka jest ich wartość energetyczna lub w jaki sposób rozkłada sie ich skład na weglowodany białko i tłuszcz?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! :) Wiesz co dokładnych informacji nie mam ale znalazłem podobny przepis gdzie wartości w przybliżeniu rozkładają się następująco:

    Wartość energetyczna: 215 kcal
    Białko: 3 g
    Węglowodany: 39,1 g
    Tłuszcz: 3,5 g

    OdpowiedzUsuń